پيام عاشورا تشنگي نيست، آزادگي سيدالشهدا (ع) است

تازه ترين اخبار سئو را در وبگاه جامع سئو مطالعه نماييد

پيام عاشورا تشنگي نيست، آزادگي سيدالشهدا (ع) است

مجله آنلاين / كازوين مدرس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) معتقد است كه تحقيقات در زمينه آسيب شناسي در مورد كربلا مورد نياز است و گفت: بحث عاشورا. اما موضوع عاشورا رهبر محض و شهيد (ع) عطش ، شهادت ، ايثار و آزادي به عنوان رهبر نيست. زهرا عسكري در گفت وگو با مجله …

پيام عاشورا تشنگي نيست، آزادگي سيدالشهدا (ع) است https://online-mag.ir/2021/08/پيام-عاشورا-تشنگي-نيست،-آزادگي-سيدالش/ مجله آنلاين Thu, 19 Aug 2021 10:23:43 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2021/08/پيام-عاشورا-تشنگي-نيست،-آزادگي-سيدالش/ مجله آنلاين / كازوين مدرس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) معتقد است كه تحقيقات در زمينه آسيب شناسي در مورد كربلا مورد نياز است و گفت: بحث عاشورا. اما موضوع عاشورا رهبر محض و شهيد (ع) عطش ، شهادت ، ايثار و آزادي به عنوان رهبر نيست. زهرا عسكري در گفت وگو با مجله …

مجله آنلاين / كازوين مدرس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) معتقد است كه تحقيقات در زمينه آسيب شناسي در مورد كربلا مورد نياز است و گفت: بحث عاشورا. اما موضوع عاشورا رهبر محض و شهيد (ع) عطش ، شهادت ، ايثار و آزادي به عنوان رهبر نيست.

زهرا عسكري در گفت وگو با مجله آنلاين ، به آسيب شناسي انحرافات واقعه عاشورا اشاره كرد و اظهار داشت: “نوآوري ها و خرافات مربوط به بازسازي پرونده توسط شيعيان در گذشته رخ داده است”. پيام عاشورا را مي توان به اشكال مختلف به مخاطب منتقل كرد و اين تفاوت در شكل انتقال ، به محتوا يا ماهيت موضوع آسيبي نمي رساند.

“هنگامي كه مشكل انحراف در مورد عاشورا رخ مي دهد ، اولين چيزي كه به ذهن مي رسد مشكل بصري است مانند وجود مشكل سر بريدن ، كه متأسفانه آسيب جدي به واقعه عاشورا وارد كرد و بزرگترين ها را ناديده گرفت. مفهوم نهضت عاشورا “

محقق حوزه اساطير و ادبيات كلاسيك گفت: وقتي افراد با اعتقادات مختلف متأثر از فرهنگ و اسطوره هاي عاميانه به گروه عزاداري ملحق مي شوند و در عزاداري حسيني شركت مي كنند ، مفهوم عاشورا با هم اشتباه نمي شود. ايران .. با اين حال ، محتوا ممكن است تغيير كند. به عنوان مثال ، تعصب نامناسب ، عوام فريبي و كاهش سليقه مردم مي تواند مفهوم واقعي عاشورا را به شكل مضحكي ارائه دهد و مفهوم قيام امام حسين (ع) را تضعيف كند.

وي خاطرنشان كرد: پس از رسمي شدن مذهب شيعه صفوي به دليل درگيري با ديگر مذاهب اسلامي ، تعصب و مبالغه در قدرت عاطفي مفهوم عاشورا را بيشتر تحت تأثير قرار داد. به عنوان مثال ، در مورد عاشورا ، مشكل تشنگي جزئي است و از اين نظر غم و ستايش بسيار طولاني براي بيگانگي از اصول عاشورا وجود دارد ، اما مشكل عاشورا تشنگي نيست. شهادت ، ايثار ، آزادي شهيد به عنوان رهبر پاك و هدايت كننده است.

مدرس دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) بابون گفت: مهمترين رويداد در جهان شيعه ، بي گمان واقعه عاشوراست.

اين دانشمند زبان و ادبيات فارسي ، بابيان اينكه شهدا اگر دين ندارند ، حداقل آزاد هستند ، گفت: امام حسين (ع) از نهضت عاشورا به عنوان ميراث معنوي كه به انسان هاي امروزي رسيده است. اين پيام يك پيام است اصل آزادي ، مستقل از مرزها ، مذاهب ، جغرافيا ، آب و هوا و رنگ پوست ، مردم را به اصل آزادي دعوت مي كند كه بايد با تعميق اين مفهوم منحصر به فرد بدانند. و ما به اصل انسان بودن فرهنگي نزديك مي شويم.

وي خاطرنشان كرد: “با مطالعه و بررسي منابع مستقيم در اين زمينه ، با در نظر گرفتن انحرافاتي كه بر جامعه شيعه تحميل شده است ، ما منابع را براي بينندگان امروزي بررسي مي كنيم تا محتواي جوان ، دقيق و عميقي ارائه دهند. بسياري از مشكلات را كه بايد با معرفي آنها آماده شود ، حل مي كند. “و ارائه شد.

عسكري خواندن تعزيه در محرم را يكي از منابع اطلاعاتي كه پيام عاشورا را منتقل مي كند ، دانست و آن را به شرح زير مشخص كرد: به مخاطبان امروز. عاشورا نه تنها ميراث فرهنگي شيعه ، بلكه ارزش همه فرهنگ ها و مناطق و ميراث بشريت است و متعلق به دنيايي است كه همه تحت پرچم آزادي به آن تعلق دارند.

اين محقق در زمينه اساطير و ادبيات كلاسيك بابيان اينكه هنر اصيل و فداكار احياي جنبش عاشورا است ، تأكيد كرد: با تشويق هنرمندان به نوشتن در بحث عاشورا ، موضوع باقي ماند ، در حال حاضر هنر نقاشي و گرافيك به خوبي در حال رشد است اين منطقه.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.